Ha ezt a cikket olvassa, akkor valószínűleg Önnek vagy a vállalkozásának van egy weboldala, ahol megpróbál terméket eladni vagy szolgáltatást nyújtani. Értékesítési stratégiájának tartalmaznia kell az ügyfelekről való gondoskodást. Mind a már meglévő, mind a lehetséges ügyfelekről.
Miután napjainkra tömegesen elterjedt az olyan különféle szolgáltatások, mint a WhatsApp, a Facebook Messenger, az iMessage és hasonlóak használata, természetes, hogy egyre több ember kommunikál szöveges formában. Jelenleg a legtöbben inkább efelé a kommunikációs mód felé hajlanak, a telefonhívások háttérbe szorulnak..
Ezért ennek a kommunikációs formának is elérhetőnek kell lennie az Ön weboldalán. Számos oka lehet annak, hogy ez a kommunikáció jobb, mint a hagyományos telefonos vagy e-mailes támogatás. Végső soron ez jelentheti a különbséget, hogy weboldala látogatói elégedettek vagy elégedetlenek lesznek.
Kellene tehát használnia online chatet a weboldalán?
Íme néhány ok, amiért igen:
-
Néhány ügyfél az írásos kommunikációt részesíti előnyben
Sok ember van, aki nem szeret telefonon kommunikálni. Vagy azért, mert pillanatnyilag nem tudnak, vagy egyszerűen inkább a szöveges beszélgetést részesítik előnyben, mert azt szokták még például a közösségi oldalakon. Ezért tehát adja meg ennek a csoportnak a lehetőséget, hogy így léphessen kapcsolatba Önnel.
-
Tegyen szert versenyelőnyre
Egyre fontosabbá válik, hogy versenyelőnyben legyen. A versenytársak száma nő, és minden vásárlóért egyre keményebb a küzdelem. Az online chat segít megszerezni ezt az előnyt. Ez nem csak a nagyvállalatokra vonatkozik, hanem a kis- és középvállalkozásokra is, amelyek kezdik felismerni, hogy a lehető legjobb ügyfélszolgálatot kell nyújtaniuk.
-
Növelje az eladásait és a hitelességét
Ha olyan online chatet üzemeltet a weboldalán, amelyet valódi személy működtet, aki bármikor kapcsolatba léphet a weboldal látogatóival, az növeli a vállalkozása hitelességét, az ügyfelek pedig hajlamosabbak lesznek többet vásárolni Öntől, mint azoktól, akik nem rendelkeznek ezzel a lehetőséggel. A pozitív tapasztalat magasabb átlagos rendelési értékhez vezet, amihez az online chat közvetlenül hozzájárul. Kutatások szerint az online chat jelenléte a weboldalon akár 20%-kal is növeli a végrehajtott műveletek arányát.
A leglényegesebb az, hogy az operátorok nagyon gyorsak és képzettek legyenek, akik azonnal válaszolnak az ügyfelek megkereséseire (ideális esetben egy percen belül), és ugyanakkor hasznos válaszokkal szolgálnak a látogatók számára.
-
Csökkentse a költségeket
Az Ön vagy az alkalmazottai helyett üzemeltetett online chat a weboldalon leveszi Önről a kezelés terheit, így a vállalkozása szempontjából fontos dolgokra összpontosíthat. A Reago szolgáltatással mindig hozzáférhet minden csevegéshez – bárhol és bármikor. Az összes rekord a rendelkezésére áll.
Ugyanakkor a weboldalon a 14 órás online chat lehetőségének biztosítása a telefonos támogatást is részben tehermentesíti, ami egyben az ilyen típusú szolgáltatás költségeinek csökkenését is eredményezheti.
-
A kommunikáció még hatékonyabb lehet
Az online chatszolgáltatást nyújtó operátorok egyidejűleg több csevegést is tudnak kezelni a telefonos támogatástól eltérően, amellyel egyszerre csak egy ügyfelet lehet kiszolgálni. Az operátorok továbbá egy tudásbázist is létrehoznak. Mivel a legtöbb kérdés ismétlődik, nagyon gyorsan és megbízhatóan tudnak válaszolni, ami elégedettséget vált ki és növeli a hatékonyságot.
-
Segít a fontos adatok megszerzésében
Az ügyfelek által az interneten feltett kérdések segítségével megállapíthatja, mi érdekli őket leginkább, milyen információk hiányoznak, vagy mit nem találnak az interneten.
Az így kapott adatokat felhasználhatja a weboldal optimalizálására a jövőben. Például olyan információkat adhat hozzá a weboldalhoz, amelyek esetleg hiányoztak, vagy javíthat egyes információk elérhetőségén és láthatóságán.
Összegzés

Nagyon nagy hátrányt jelent, ha a weboldala nem rendelkezik online chat elérhetőséggel már most. Ez a kommunikáció jövője a gyors és hatékony ügyfélszolgálat szempontjából. Ha nem hiszi el, talán az meggyőzi Önt, hogy a Facebook Messengernek jelenleg több mint 1 milliárd felhasználója van.
Üzleti szempontból az online chat számos előnnyel jár. Költséghatékony, továbbá több rendelést és leadet eredményez. Ugyanakkor ügyfelei elégedettebbek lesznek, weboldala pedig még megbízhatóbbá válik.