A Facebook és az egyéb kommunikációs applikációk megjelenésével mindennapjaink részévé vált a csevegés. A chaten keresztül történő információcsere gyors és rendkívül hatékony. A vásárlók körében ez a kommunikációs forma egyre népszerűbb, mert gyorsan és kényelmesen tudnak tájékozódni a termékekről és a szolgáltatásokról. Online chat esetén nem kell a telefonban várakozniuk az operátorra. Továbbá hosszadalmas e-maileket sem kell írniuk úgy, hogy bizonytalan az időtartama a válasz megérkezésének.
Online chat kiválasztásakor két lehetőség kínálkozik: a chatbot és a live chat. Tudja mi a különbség köztük? Melyiket válassza a vállalkozásához?
Chatbot
A chatbot egy mesterséges intelligencián alapuló szoftver, amely automatizált kommunikációként szolgál. A chat ezen formáját főként arra használják, hogy az ügyfélszolgálatról levegyék a gyakran ismételt kérdések megválaszolásának terhét. A chatbot működése az előre beprogramozott ügyfélkérdéseken alapul, amelyekre a mesterséges intelligencia ad előre meghatározott válaszokat. Olyan konkrét kérdések esetén, amelyekre nincs válasza, az ügyfélszolgálathoz irányítja az érdeklődőt.
Mivel a chatbot egy szoftver, a hét minden napján 24 órában elérhető a weboldalon. Így bármikor azonnal válaszol az ügyfelek kérdéseire. Azonban a chatbot válaszait az ügyfelek által leggyakrabban feltett kérdésekből állítják össze, ezért csak az alapvető kérdésekre tudnak válaszolni. Az is előfordulhat, hogy félreértik a feltett kérdést, és így helytelen választ adnak az ügyfeleknek.
Live chat
Az élő chat az ügyfelekkel zajló közvetlen kommunikáción alapul. A kommunikáció rendkívül személyre szabott, és az ügyfelek mindig választ kapnak még a nagyon konkrét kérdésekre is. Ennek eredményeként a weboldalak és webshopok tulajdonosainak nincs többé szükségük belső emberi erőforrásokra és kapacitásokra.
A felmérések szerint a live chatet használó cégek megbízhatóbbnak tűnnek, és az ügyfelek hajlamosabbak ezekről a weboldalakról vásárolni. A live chatvonalak nem állnak rendelkezésre a nap 24 órájában, de az operátorok a legfontosabb és legforgalmasabb időpontokban válaszolnak a kérdésekre.
Szóval melyik a nyerő?
Az online chat mindkét formája gyors és hatékony kommunikációt biztosít az ügyfelekkel, aminek köszönhetően növelhetik az adott márka értékesítését. Ezenkívül mindkét chat költségvetés-barát, és bevezetésük csökkentheti a költségeket a klasszikus ügyfélszolgálathoz képest. Ám a kutatások kimutatták, hogy az emberek több mint 85%-a jobban szereti a személyre szabott beszélgetést valódi személlyel, amely alapján hajlandó lesz új termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolni. Igen, a chatbotok sokak számára kényelmesek, de a mesterséges intelligencia soha nem lesz képes teljesen helyettesíteni az embereket. Ezért ennek a csatának a győztese a live chat.
A Reago live chat garantálja a gyors válaszokat az ügyfelek kérdéseire. Az operátorok az év 365 napján elérhetőek, így vasárnap vagy a karácsonyi ünnepek alatt is sok elégedett ügyfélről gondoskodnak. Ön is szeretne gondtalan és reprezentatív kommunikációt folytatni ügyfeleivel? Ebben az esetben vegye fel velünk a kapcsolatot.