6 ok, amiért érdemes online chatet üzemeltetnie weboldalán

Ha ezt a cikket olvassa, akkor valószínűleg Önnek vagy a vállalkozásának van egy weboldala, ahol megpróbál terméket eladni vagy szolgáltatást nyújtani. Értékesítési stratégiájának tartalmaznia kell az ügyfelekről való gondoskodást. Mind a már meglévő, mind a lehetséges ügyfelekről.

Miután napjainkra tömegesen elterjedt az olyan különféle szolgáltatások, mint a WhatsApp, a Facebook Messenger, az iMessage és hasonlóak használata, természetes, hogy egyre több ember kommunikál szöveges formában. Jelenleg a legtöbben inkább efelé a kommunikációs mód felé hajlanak, a telefonhívások háttérbe szorulnak..

Ezért ennek a kommunikációs formának is elérhetőnek kell lennie az Ön weboldalán. Számos oka lehet annak, hogy ez a kommunikáció jobb, mint a hagyományos telefonos vagy e-mailes támogatás. Végső soron ez jelentheti a különbséget, hogy weboldala látogatói elégedettek vagy elégedetlenek lesznek.


Kellene tehát használnia online chatet a weboldalán?
Íme néhány ok, amiért igen:

  1. Néhány ügyfél az írásos kommunikációt részesíti előnyben

    Sok ember van, aki nem szeret telefonon kommunikálni. Vagy azért, mert pillanatnyilag nem tudnak, vagy egyszerűen inkább a szöveges beszélgetést részesítik előnyben, mert azt szokták még például a közösségi oldalakon. Ezért tehát adja meg ennek a csoportnak a lehetőséget, hogy így léphessen kapcsolatba Önnel.

  2. Tegyen szert versenyelőnyre

    Egyre fontosabbá válik, hogy versenyelőnyben legyen. A versenytársak száma nő, és minden vásárlóért egyre keményebb a küzdelem. Az online chat segít megszerezni ezt az előnyt. Ez nem csak a nagyvállalatokra vonatkozik, hanem a kis- és középvállalkozásokra is, amelyek kezdik felismerni, hogy a lehető legjobb ügyfélszolgálatot kell nyújtaniuk.

  3. Növelje az eladásait és a hitelességét

    Ha olyan online chatet üzemeltet a weboldalán, amelyet valódi személy működtet, aki bármikor kapcsolatba léphet a weboldal látogatóival, az növeli a vállalkozása hitelességét, az ügyfelek pedig hajlamosabbak lesznek többet vásárolni Öntől, mint azoktól, akik nem rendelkeznek ezzel a lehetőséggel. A pozitív tapasztalat magasabb átlagos rendelési értékhez vezet, amihez az online chat közvetlenül hozzájárul. Kutatások szerint az online chat jelenléte a weboldalon akár 20%-kal is növeli a végrehajtott műveletek arányát.

    A leglényegesebb az, hogy az operátorok nagyon gyorsak és képzettek legyenek, akik azonnal válaszolnak az ügyfelek megkereséseire (ideális esetben egy percen belül), és ugyanakkor hasznos válaszokkal szolgálnak a látogatók számára.

  4. Csökkentse a költségeket

    Az Ön vagy az alkalmazottai helyett üzemeltetett online chat a weboldalon leveszi Önről a kezelés terheit, így a vállalkozása szempontjából fontos dolgokra összpontosíthat. A Reago szolgáltatással mindig hozzáférhet minden csevegéshez – bárhol és bármikor. Az összes rekord a rendelkezésére áll.

    Ugyanakkor a weboldalon a 14 órás online chat lehetőségének biztosítása a telefonos támogatást is részben tehermentesíti, ami egyben az ilyen típusú szolgáltatás költségeinek csökkenését is eredményezheti.

  5. A kommunikáció még hatékonyabb lehet

    Az online chatszolgáltatást nyújtó operátorok egyidejűleg több csevegést is tudnak kezelni a telefonos támogatástól eltérően, amellyel egyszerre csak egy ügyfelet lehet kiszolgálni. Az operátorok továbbá egy tudásbázist is létrehoznak. Mivel a legtöbb kérdés ismétlődik, nagyon gyorsan és megbízhatóan tudnak válaszolni, ami elégedettséget vált ki és növeli a hatékonyságot.

  6. Segít a fontos adatok megszerzésében

    Az ügyfelek által az interneten feltett kérdések segítségével megállapíthatja, mi érdekli őket leginkább, milyen információk hiányoznak, vagy mit nem találnak az interneten.

    Az így kapott adatokat felhasználhatja a weboldal optimalizálására a jövőben. Például olyan információkat adhat hozzá a weboldalhoz, amelyek esetleg hiányoztak, vagy javíthat egyes információk elérhetőségén és láthatóságán.


Összegzés

Nagyon nagy hátrányt jelent, ha a weboldala nem rendelkezik online chat elérhetőséggel már most. Ez a kommunikáció jövője a gyors és hatékony ügyfélszolgálat szempontjából. Ha nem hiszi el, talán az meggyőzi Önt, hogy a Facebook Messengernek jelenleg több mint 1 milliárd felhasználója van.

Üzleti szempontból az online chat számos előnnyel jár. Költséghatékony, továbbá több rendelést és leadet eredményez. Ugyanakkor ügyfelei elégedettebbek lesznek, weboldala pedig még megbízhatóbbá válik.

Egyéb cikkek

Próbálja ki a Reago chatet