A weboldalaknak vannak olyan elemei, amelyek már évek óta beváltak, és amelyek minőségének javítása egyre fontosabbá vált. Ezek közé tartoznak a kulcsszavakkal ellátott, feltűnő főcímek, a szép képek és az egyértelmű cselekvésre való felhívások. Ezért a főcímnek a megjelenéssel együtt fel kell hívnia magára a felhasználó figyelmét; magának a tartalomnak relevánsnak kell lennie a felhasználó számára, a cselekvésre hívó gombnak pedig jól észrevehetőnek lennie.
De hogyan lehet javítani a weboldalon, és különösen a kezdőlapon, vagyis landing page-en, hogy a felhasználók végrehajtsák a kívánt műveletet látogatásuk során?
-
Legyen lényegre törő
Írjon egyértelmű listát a termékhez vagy szolgáltatáshoz kínált előnyökről. A weboldal látogatói így rövid időn belül kapnak egy egyszerű áttekintést. (1) Részletesebb információkat az oldalon lejjebb tekerve, vagy a részletekre kattintva olvashatnak. Ez a bővített tartalom közelebb viszi a látogatókat a kívánt művelethez. Úgyhogy lépjünk is tovább a következő pontra.
-
Információ + felhívás cselekvésre
A termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos további információkat cselekvésre való felhívással kell kiegészíteni. Ez a taktika növeli a honlap forgalmát és segíti az értékesítést. Ügyeljen azonban arra, hogy a folyamat során semmi ne vonja el a látogatók figyelmét a vásárlástól.
A további termékinformációk csak releváns tartalmat, például különleges ajánlatokat tartalmazhatnak, és logikusan felépítettnek kell lenniük. (2) Magának a cselekvésre ösztönző gombnak egyértelműen fel kell tüntetnie, hogy mit vár el a látogatóktól: Vásároljon most, Rendeljen most, Regisztráció, Lépjen kapcsolatba velünk és hasonlóak. (3)
-
Egyszerűség mindenek felett? Igen.
Weboldalának egyszerűnek, könnyen navigálhatónak kell lennie, és természetesen gyorsnak. Kutatások kimutatták, hogy minél több választási lehetőséget kínál az embereknek, annál hosszabb ideig tart a döntés meghozatala. Minél világosabbá és egyszerűbbé teszi weboldalát, annál valószínűbb, hogy a látogatók megteszik a kívánt műveletet. (4)
-
A versenyelőny a részletekben is rejlik.
Talán jobb árral, kifinomultabb termékkel vagy gyors szállítással különbözteti meg magát versenytársaitól, és ezt egyértelműen jelzi a kezdőlapján.
Versenyelőnye azonban a részletekben is rejlik. Például abban, hogy a weboldal látogatói mindig gyors és pontos választ kapnak kérdéseikre, amikor a legaktívabbak, azaz reggel 8 és este 10 óra között.
A Reago webes chat, amely garantálja, hogy 1 percen belül valódi emberi választ kaphat, biztosíthatja ezt a szükségese részletet. Az igazán jó ügyfélélmény azon alapul, hogy ott kommunikálunk az emberekkel, ahol éppen vannak. Ilyenkor az üzenetküldés és a csevegés magától jön, amivel sok időt el is töltenek. (5)
Az internetes csevegés már 2018-ban is divatos trend volt, és a chateléssel töltött idő egyre növekszik. (6) Ezt a tendenciát egy 2016-os Facebook Nielson-jelentés is kiemelte – a fogyasztók 53%-a (a megkérdezett 12500-ból) hajlamosabb volt arra, hogy vásároljon az oldalon, ha lehetséges volt csevegni rajta. A jelenlegi számok még magasabbak.
-
Az embereknek bízniuk kell Önben.
A vélemények, a fogyasztók termékértékelései és az „élő” termékteszt határozza meg, hogy a felhasználók hogyan gondolkodnak a termékekről és milyen termékeket vásárolnak. Ezért fontos, hogy ezek a jelenlegi pillérei a bizalomnak könnyen elérhetőek legyenek minden oldallátogató számára. (7)
A kezdőlapról átirányíthatja őket a legjobb értékelésekhez vagy a különböző teszteredményekhez, így megadva minden szükséges információt az első látogatáskor. Azonban mindig hagyjon elegendő teret a kérdéseknek. Ezek általában annyira egyéniek, hogy még a legrészletesebb vélemények sem adnak választ rájuk. A Reago segítségével gyorsan válaszolhat ezekre.
Befejezésül szeretnénk hangsúlyozni a legfontosabbat: az Ön weboldala elsősorban az embereknek szól. Hozzon létre egy nyitóoldalt, ahonnan könnyen navigálhatnak, és gyors és pontos válaszokat kaphatnak kérdéseikre. Adja meg nekik a lehető legnagyobb kényelmet a kívánt műveletek végrehajtásához.
Érdekli a Reago, a szolgáltatás, amely segít ebben? Jelezze nekünk.