Mutatunk néhány egyszerű okot arra, miért marad le a versenytársai mögött:
Nem tud mindenkinek kedvezni
Az online térben meglehetősen sokféle módot találunk arra, hogy felvegyük a kapcsolatot a weboldal üzemeltetőjével egy olyan probléma miatt, amelybe az (általunk megálmodott) tranzakció végrehajtása előtt a megrendelés befejezése előtt ütköztünk…
De nekem nincs kedvem a telefonomat keresgélni, beírni a számot, és aztán telefonon panaszkodni Önnek, hogy valami nem elérhető a weboldalukon. Nem érdekel, hogy az Ön számára a visszajelzés egy digitális aranybánya, és ezzel segíthetek. Csak egy nyomasztó képernyőablakot látok, és azt érzem, hogy mindjárt bezárom. Látogatóként arra kérem, hogy segítsen nekem, amikor az ujjaim még a billentyűzeten vannak. Írjon nekem, amikor a kosárnál vagyok, és nem tudom véglegesíteni a rendelésemet.
A látogatók előnyben részesítik a fesztelen szöveges kommunikációt – és Ön ezen nem tud változtatni.
Nincs versenyelőnyben
Nem csak az ár számít, soha nem kizárólag az ár számít. Ahhoz, hogy a látogató Ön mellett döntsön, el kell kényeztetnie őt, a vásárlás előtt és után is gondoskodnia kell róla. Segítsen neki, ha több információra van szüksége, adjon lehetőséget a beszélgetésre, hiszen pontosan ez az, amit a konkurencia nem tesz meg. Legyen más, legyen gyors, tűnjön ki a tömegből, és a felhasználók emlékezni fognak Önre.
Elveszíti a hitelességét
A jelenlegi webes dizájnok a cégek által kívánt arculatot tükrözik, nem pedig a mögöttük álló embereket. A felhasználókkal azért láttatják ezeket a csecsebecséket, hogy felhívják magukra a figyelmet és (különböző módokon) pénzt szerezzenek. Ha meg tudja mutatni a látogatónak a weboldal mögött megbúvó valódi embereket, akkor azzal növelheti a saját hitelességét, és a látogató így már hajlamosabb lesz továbbhaladni az Ön által összeállított csevegés szerint. Különféle felmérések szerint az online chat jelenléte a weboldalon 20%-kal növeli a csevegések arányát. Mi azt mondjuk, hogy ez az arány jelentősen eltérő a különböző weboldalak között, de ha egy cikkhez hozzáadunk pár számszerű adatot, akkor állítólag úgy jobban hat.
Túlzott elvárások az alkalmazottakkal szemben
Az alkalmazottait azzal terheli, hogy gondoskodjanak a készletekről, a számlázásról, a közösségi médiáról és még a weboldalról is. Amíg mindezeket a feladatokat ellátják, nem tudnak 24/7-ben a számítógép előtt ülni és a potenciális ügyfeleknek segíteni, mivel az elsődleges feladatuk a már meglévő ügyfelekről való gondoskodás. Szabadítsa fel az idejüket, hagyja, hogy azt tegyék, amihez a legjobban értenek, és találjon valaki mást, aki Ön helyett ellátja a támogatást. Egy munkanap általában 8 órából áll, de az online rendelések bármikor beérkezhetnek.